Laatste week Calinan - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Jennifer Zwol - WaarBenJij.nu Laatste week Calinan - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Jennifer Zwol - WaarBenJij.nu

Laatste week Calinan

Door: Jennifer van Zwol

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

05 Juli 2015 | Filipijnen, Calinan

De laatste week in Calinan is aangebroken. We zijn deze week vooral in de buurt van het ziekenhuis gebleven. Langzaam afscheid nemen van de mensen hier!

Maandag 29 juni

Vandaag heb ik een ochtendje stage gelopen op St. Bernedette. De middag ben ik voor het laatst naar de supermarkt geweest hier. Gelukkig… een tripje naar de supermarkt kost je ongeveer 2 uur. Deze mensen kopen zoooooooveel spullen. In Nederland vind ik het niet erg om naar de supermarkt te gaan maar hier! Gelukkig hoef ik dus niet meer haha ;).
’s Avonds kreeg Marije te horen dat ze haar casestudy heeft gehaald en dus is afgestudeerd!
Dat moet morgen dus gevierd worden .

Dinsdag 30 juni

Rond het middaguur zijn Marije, Jasmine en ik richting Davao gegaan. Hier hebben we lekker een fullbody massage genomen en zijn we naar de bioscoop geweest. Daarna lekker uit eten bij Shakeys. Dit is echt een hele lekkere pizzaplace! Dit ga ik nog missen in Nederland.
Het was een relaxed dagje. We hebben ons best gedaan om het zo goed mogelijk te vieren .

Woensdag 1 juli

Het was de bedoeling om vandaag Mount Apo te beklimmen. Dit is de grootste berg in de Filipijnen, maar het was €100,- om dit te doen. Dit vond ik nog wel oké, maar veel andere vrijwilligers vonden dit toch wel duur. Dus kon het helaas niet door gaan .
Dus dan toch maar een ochtendje stage lopen.

Donderdag 2 juli

De allerlaatste keer stage! ! Toch wel een raar idee hoor. Maar ik ben ook wel blij dat het erop zit. Nu heb ik lekker ZOMERVAKANTIE.

Vrijdag 3 juli

Vandaag al een beetje begonnen met inpakken. Ik heb m’n kleren allemaal gewassen, want meer dan de helft geef ik aan het weeshuis hier.
Rond 17.00 uur zijn we richting Davao gegaan om nog één keer naar het Nederlandse restaurant te gaan. We gingen samen met de ROC meiden en jongens en Daniella en Jasmine. Het was ons ‘afscheidsdiner’. De ROC gaan namelijk morgen al naar Cebu. Ik heb m’n buikje vol gegeten, het was weer lekker…

Zaterdag 4 juli

Ik heb m’n kleren naar het weeshuis gebracht, wat waren ze er blij mee. Ik had ze al ingepakt om weg te geven en ik kan deze kleren echt niet meer zien!!! Ik heb teveel hetzelfde aangehad. Ik mis m’n kleren wel echt hoor… ook de wasmachine. Eindelijk alles weer echt schoon. De kleren die ik nu was, zien er oké uit en ruiken lekker, maar of ze echt schoon zijn???
De rest van de dag doorgebracht in de Coffeeshop. Ik heb hier zoveel pizza’s gegeten, als deze plek er niet was geweest was ik toch wel afgevallen. Bedankt alle medewerkers voor alle pizza’s die jullie voor me gebakken hebben ;).
Voordat ik naar bed ging nog lekker een grote kakkerlak gevonden in de kamer… IEL! Tijd om weg te gaan. Ik raak ook te gewend aan onze ‘huis rat’. Niet goed!

Zondag 5 juli

Nu moet ik echt gaan inpakken. Gelukkig heb ik niet veel over om in te pakken dus ik ben zo klaar. Alles zit in m’n backpack en ik heb echt zin om die tas te gebruiken waarvoor ik hem heb meegenomen! LETS TRAVEL!

Ik denk wel dat ik het moeilijk ga hebben om hier weg te gaan morgen. Ik heb hier zoveel mensen leren kennen. Ik ken zoveel mensen bij naam en ik ben zo gewend geraakt en alle rituelen en mensen hier.
Ik heb echt een geweldige tijd gehad en heb ook best veel geleerd. De stage was wel heel anders dan dat ik me had voorgesteld, maar ik ben als persoon ook gegroeid. En daar ben ik ook al heel blij mee.
Het eten in de keuken ga ik echt NIET missen. De rijst en fried chicken… voor een jaar hoef ik dat niet meer haha.
Ik kan ook niet wachten om weer water uit de kraan te drinken, gewoon gezonde groente te eten en te douchen zonder slippers! Deze dingen ga ik in Nederland weer echt waarderen. Ook dat leer je hier! De kleine dingen in het leven hahaha… cliché maar waar!
Natuurlijk heb ik ook weer heel veel zin om iedereen weer te zien.

Ik heb super veel zin om te gaan reizen, de eerste week wordt heel primitief. Douchen met emmers en weinig wifi. De week daarna zal ik weer meer bereikbaar zijn.

Jullie horen weer van me als ik goede wifi heb.

Kus Jennifer

  • 05 Juli 2015 - 14:14

    Mama :

    Super trots ben ik op je. Geniet van je welverdiende vakantie. Papa, Quilfort,Lieselotte en ik gaan ook ff lekker vakantie vieren en dan zien we elkaar weer de 25-ste. Ik kan niet wachten.......

    Safe travels. Xxx Mama

  • 06 Juli 2015 - 11:16

    Gert Bosveld:

    Met plezier weer je BLOG gelezen Jennifer. Bijzonder zo'n prachtige, indrukwekkende reis- en stage ervaring.
    Ik hoop dat je afscheid goed is geweest en inmiddels geniet je hoop ik van je vakantie.
    Met hartelijke groet, Gert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennifer

Ik ga voor 3,5 maand naar de Filipijnen om stage te lopen in een lokaal ziekenhuis in Calinan.

Actief sinds 30 Maart 2015
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 6065

Voorgaande reizen:

31 Maart 2015 - 23 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: