Goodbye Party! - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Jennifer Zwol - WaarBenJij.nu Goodbye Party! - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Jennifer Zwol - WaarBenJij.nu

Goodbye Party!

Door: Jennifer van Zwol

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

29 Juni 2015 | Filipijnen, Calinan

Ook deze week heb ik weer een rustige weekje gehad.

Maandag 22 juni & Dinsdag 23 juni

Ochtenddienst gehad op St. Bernedette. Niet veel bijzonders gedaan deze dagen.

Woensdag 24 juni

Vandaag zouden Jaimy en ik naar de school gaan om Nederlandse les te geven.
Helaas was Jaimy de nacht ervoor ziek geworden. We hadden daarom besloten om niet te gaan. Jaimy moest worden opgenomen in het ziekenhuis en kreeg een infuus. Ze heeft ook amoebiasis opgelopen, hetzelfde als Marije ook al heeft gehad. We waren namelijk maandag naar Davao geweest, waar we ergens wat hebben gegeten. We kregen hier water uit de kraan, en helaas kunnen onze magen hier niet tegen.
Jaimy kreeg antibiotica en gelukkig gaat het nu weer stukken beter.

Donderdag 25 juni

Ook vandaag had ik weer ochtenddienst. Om 10.00 uur begon ik me opeens niet zo lekker te voelen. Ik ben daarom weer snel terug naar bed gegaan. Gelukkig voelde ik me tegen de middag weer beter, en heb ik nu alleen nog last van een flinke verkoudheid. Maar komt ook wel weer goed.
Veel vrijwilligers hebben er op het moment last van. Opeens is het weer echt heeeeel anders. Van de een op de andere dag regent het hele dagen. Ik hoop dat het nog iets beter wordt als we gaan reizen.

Vrijdag 26 juni

Ons afscheidsfeestje is vandaag. We hebben muziek geregeld en Filipijns eten. Het was een leuk feestje, alleen jammer dat er niet veel verpleegkundigen waren. We wilde ze namelijk erg graag bedanken voor alles. Ze hebben wel gegeten, maar bleven niet voor het ‘echte feest’.
De vrijwilligers hebben zich wel goed vermaakt en ik ook! 

Zaterdag 27 juni

Lekker luier dagje gehad. Uitgeslapen en lekker een boek gelezen. M’n casestudy heb ik ingeleverd, dus vandaag mocht ik ook echt een dagje niks doen.
Om 19.00 uur was er een kinderfeestje voor drie Filipijnse jongens die jarig zijn geweest. Ze zijn 13 en 14 geworden. Er waren cadeautjes voor ze, we hebben op T-shirts allemaal onze namen geschreven en caps en zonnebrillen gegeven. Ook hadden we taart voor ze gekocht. Ze vonden het erg leuk . Leuk om te zien hoe dankbaar deze kinderen zijn.

Zondag 28 juni

’s Ochtends lekker rustig aan gedaan. ’s Middags zijn we naar Davao gegaan om naar de souvenirs winkel te gaan. Ik wil namelijk nog heel graag leuke souvenirs shoppen.
Ook weer naar de film geweest en lekker wezen eten.

Nog een week stage lopen en dan vertrekken we naar Cebu (op maandag 6 juli). Het plan is om vanaf daar naar Bohol te gaan. Hier zijn de chocolate hills en de spookdiertjes. Hier gaan we op scooters naar toe. Daarna willen we door reizen naar Apo Island. Dit is een super mooie duikersplek. Ik wil namelijk echt nog heel graag duiken. Vervolgens gaan we door naar Oslob waar we met walvishaaien gaan zwemmen!
Op 13 juli vliegen Jaimy, Jemaine en ik door naar Boracy. Marije blijft op Cebu en gaat vanaf daar verder reizen door Azie. Op Borcay gaan we lekker uitrusten en hopelijk hebben we nog wat mooie dagen om op het strand te liggen. Helaas is er niet veel zekerheid met het regenseizoen, maar hier waren we op ingesteld. Daarom hebben we Palawan al gedaan!
Op 20 juli vliegen we terug naar Cebu, om vervolgens op 21 juli naar Manilla te vliegen. Hier blijven we ook nog een nachtje slapen en dan op 22 juli alweer richting Nederland! Ik kan daarna geen vliegtuigen meer zien haha.
Het gaat nu allemaal wel heel erg snel.

Jullie horen weer van me!

Kus Jennifer


  • 30 Juni 2015 - 14:50

    Dries:

    Hey Jennifer

    leuk verslag fijn dat jullie een mooi afscheid hebben gevierd al met al een geweldige ervaring geweest he, we hopen dat je noch een hele fijne vacantie hebt en hopen je snel weer te zien.

    Liefs Oma en Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennifer

Ik ga voor 3,5 maand naar de Filipijnen om stage te lopen in een lokaal ziekenhuis in Calinan.

Actief sinds 30 Maart 2015
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 6084

Voorgaande reizen:

31 Maart 2015 - 23 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: